Välkommen in!

söndag 23 oktober 2011

Med lite envishet går det mesta!

Åh vilket produktivt veckoslut jag har haft! Har suttit med pensel i handen största delen av dagarna, och kan nu konstatera att jag fått mera gjort än vad jag hade hoppats på!
Köpte två ikea nattduksbord för 5 euro, men de var fel färg och hade en plastyta så det gick ju inte att slipa dem.. Men skam den som ger sig, frågade hjälp och fick till svar att måla först med Ote-pohjamaali så håller möbelfärgen sedan. Sagt och gjort, jag åkte till HongKong och köpte en burk av ovannämda färg, kom hem igen och målade ytorna. Följande dag var det bara att måla med vanlig Helmi ovanpå :) Har nog målat med Helmi både två och tre gånger för att få det jämt men jag är mycket nöjd med resultatet. Nu väntar jag bara på att få ta dem i användning!
Ska försöka hitta nya knoppar till dörrarna, och sen har jag funderat på om jag eventuellt skulle måla nåt kul på mitten av dörrarna, typ en blomranka eller dylikt, vad tycker ni?
Har haft två andra projekt också på G det här veckoslutet men av dem får ni se bilder en annan dag.
Ha det bra, kram

1 kommentar:

  1. Vad snyggt allt blev!!!
    Bänken med sin dyna och nu skåpet ännu,
    du har varit duktig du.... och tänk vad billigt allt blev.

    Ha en bra vecka
    Monica

    SvaraRadera