Välkommen in!

lördag 22 oktober 2011

Åååh, titta!

Oj vad jag är nöjd med mitt projekt!
Köpte en träbänk för ett kakaopaket, hade tänkt lägga den på balkongen som blombord men efter att den fick några drag med penseln ändrade jag mig snabbt, och min yngre dotter tyckte hon vill ha den vid bordet så så fick det bli.
Här en före penselnbild:
 Visst är trä också snyggt, men jag som älskar vitt och rent tog som sagt till penseln. Men jag kunde ju inte sluta där, bänken är hård så jag beslöt mig för att fixa en sittdyna oxå.
Hoppade i bilen och körde till närmaste Jysk, köpte en billig skumgummimadrass och kom hem igen. Hade tänkt hitta tyg till överdrag på Ikea igår men tyvärr fanns det inte inne av det tyg jag ville ha, så det blev en sväng till Eurokangas istället. Och tur var det för jag hittade ett ljuvligt tyg där som jag bara måste ha!
Satt då hela gårdagskvällen och sydde, men ÅH vad nöjd jag blev med slutresultatet! Problemet nu är att jag vill ha likadana sittdynor till stolarna så det blir en ny resa till Ikea om jag inte hittar billiga dynor i den här stan :)
 Jaja, nu är det dags att ta tag i projekt, två och fyra. Trean står och torkar mitt på vardagsrumsgolvet :)
Ha det gott, kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar