Välkommen in!

fredag 22 mars 2013

Just another day..

Hej igen!
Det har varit ett kort uppehåll på bloggen, har varit sjukledig nu över en vecka, orsaken går jag inte in på här. Inspirationen har igen varit noll, men lite smått har jag fått gjort i alla fall.
Hittade för en tid sen två krukor på loppis för en väldigt billig peng, såg potentialen :) i dem men är inte säker om jag blev nöjd med slutresultatet. Det positiva är väl att man kan måla om dem ifall det visar sig att jag inte gillar dem som de är nu :)






När jag nu då låg däckad på soffan så kunde jag ta till virknålen :) Hittade på en blogg beskrivningen till en virkad fågel som jag bara MÅSTE pröva virka.
MEN, hade varken så liten virknål eller virkgarn, så tog till yllegarn och större virknål och resultatet blev en betydligt större fågel än vad jag tänkt....
Sen kom jag på att påsken faktiskt snart är här, jag hade ju tänkt torrtova fåglar, (kan ju inte kalla dem kycklingar när de inte blev gula).. Hade börjat med dem redan för lääääääääääänge sen men vingarna, ögonen och näbbarna fattades. Nu är det endast ögonen kvar, men funderar fortfarande av vad jag ska fixa till dem..
Här är i alla fall nu de ögonlösa flygande bollarna som ska hänga i mitt påskris (om jag nu kommer så långt som att hämta in dem).
Nåt annat extra har här inte hänt. Hoppas verkligen på att kunna gå på jobb på måndag, det börjar bli långtråkigt att bara gå hemma.
Hoppas ni mina läsare har hållits friska och gör det också i fortsättningen för det här är ju inget roligt!

Nu ska jag gå och gröva i pysselskåpet, ifall jag skulle få någon skoj ide' igen!
Ha det gott, kram!

1 kommentar:

  1. Vet inte riktigt om jag tog bort min kommentar eller den kommer upp sen, men hoppas i alla fall att nu inte är sjuk längre!

    SvaraRadera