Välkommen in!

fredag 23 september 2011

Penseldrag och "restaurering"

Ah, vilken dag! Så roligt med lite extra energi, har fått massor uträttat idag som har hängt i luften länge :)
När kidsen var små hade jag målat varsin hjärttavla till dem. Nu tyckte mitt lilla troll att hon skulle måla om dem med grå tusch :( Intresset tycktes ta slut på halva vägen så halva tavlan var vit och andra halvan grå. Idag beslöt jag mig för att "restaurera" dem.

Och eftersom jag nu hade framme alla färger beslöt jag mig för att fixa två andra halvfärdiga grejer. En brevhållare som jag tänkte kidsen kan ha att lägga pennor eller annat skoj i och en griffeltavla som en gång varit ljusblå med snögubbar. Hoppas de gillar grejerna när de kommer hem igen :D
Sen åkte jag till Ikea och Jumbo med T. <3 Köpte lite linnetyg som jag ska sy kuddöverdrag av. Ska försöka hinna med dem imorgon. Tänkte också försöka hinna med att trycka gardiner till kidsen innan kräftskivan. Jo jag vet att det är sent men vår lilla "kräftgrupp" håller oftast vår skiva lite senare än andra :D
Ha det gott, nu blir det soffa och tv!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar