Välkommen in!

torsdag 29 september 2011

Ledig dag!

Åh vad man får mycket gjort när man är ledig :D Tog fram symaskinen och började sy på mina nya soffkuddar i linne. Jag är nöjd med dem men kunde ju inte lägga dem i soffan när hemmet såg ut som ett bombnedslag så det blev att ta en vals med dammsugaren först. Men det känns så skönt att ha städningen klar inför veckoslutet, i synnerhet som jag ska övervaka studentskrivningar imorgon och slutar jobbet supersent.
 Där skymtar också tidigare sydda rosa kudden, dem har jag också tre av. Inspirationen till de här kom när jag köpte rosa gardiner som blev FÖR rosa utan dekorationer, så sydde lite linnefärgade och vita spetsar på dem för att lite tona ner.

Nu ska jag ta mig en mugg kaffe och läsa posten. Sen ska jag försöka få klart två halvfärdiga projekt igen så man snart kan börja med nya ;)


Ha dett gott! Kram

2 kommentarer:

  1. Hej Tove
    Jag kom på svarsvisit :)
    Vad roligt att du vill vara med i min utlottning!
    Snygga dynor du sytt till soffhörnet.
    Du ska inte vara olycklig att du inte kan länkka, det tog lååång tid innan jag gjorde det rätt.

    Ha det bra
    Monica

    SvaraRadera
  2. Tack! Vad roligt att du tittade in! Välkommen igen :D

    SvaraRadera